제목 | 청년 교리 유캣 192, 193항 | ||||
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작성자 | 권정대 | 작성일 | 2021-06-29 | 조회수 | 297 |
첨부파일1 | 유캣 192, 193항.hwp | ||||
192 교회가 전례를 바꾸거나 쇄신할 수 있나요?
전례에는 바꿀 수 있는 요소와 바꿀 수 없는 요소가 있습니다. 최후의 만찬 때 예수님이 하신 말씀처럼 예수님으로부터 직접 전해 받은 모든 요소는 바꿀 수 없습니다. 그러나 바꿀 수 있는 요소도 있는데, 교회가 그런 요소들을 바꿔야 할 때도 있습니다. 그리스도의 신비는 어느 시대에나 어느 장소에서나 선포되고 거행되며 살아있는 것이 되어야 하기 때문입니다. 전례는 개별 민족들의 정신과 문화에 상응해야 합니다. 1200-1209 예수님은 인간의 정신과 지성, 마음과 의지 등 인간 전체에게 말을 거셨습니다. 그분이 오늘날 전례에서 원하시는 것도 바로 이것입니다. 그런 까닭에 아프리카 전례는 유럽의 전례와는 다르고, 양로원에서 거행하는 전례는 세계 청년 대회에서 거행되는 전례와는 다르며, 본당 공동체의 전례는 수도원의 전례와는 다른 특징을 갖고 있습니다. 그러나 전례는 전 세계 모든 교회에 공통된 전례로 여전히 인식되어야 합니다. 192 Can the Church also change and renew the liturgy? There are changeable and unchangeable components of the →LITURGY. Unchangeable is everything that is of divine origin, for instance, the words of Jesus at the Last Supper. Then there are changeable parts, which the Church occasionally must change. After all, the mystery of Christ must be proclaimed, celebrated, and lived out at all times and in all places. 1200-1209 Jesus effectively addressed the entire person: mind and understanding, heart and will. That is precisely what he wants to do today also in the →LITURGY. That is why it has different characteristics in Africa and in Europe, in nursing homes and at World Youth Days, and differs in appearance in parishes and monasteries. But it must still be recognizable that it is the one liturgy of the whole worldwide Church. 제2부 교회의 일곱 성사 193 성사들을 하나로 묶어 주는 내적 논리가 존재하나요? 모든 성사는 원래 성사이신 예수 그리스도와의 만남을 의미합니다. 신앙으로 이끄는 입문 성사로는 세례성사와 견진성사, 성체성사가 있고, 치유 성사로는 고해성사와 병자성사가 있으며, 공동체와 파견을 위한 성사로는 혼인성사와 성품성사가 있습니다. 1210-1211 세례성사는 우리를 그리스도와 연결해주고, 견진성사는 우리에게 그분의 영을 선물합니다. 성체성사는 우리를 그리스도와 하나 되게 하고, 고해성사는 우리를 그분과 화해시킵니다. 병자성사를 통해 그리스도는 우리를 치유하고 위로하며 강하게 해 주십니다. 혼인성사를 통해서 그리스도는 우리 사랑에 당신의 사랑이, 우리의 신의에 당신의 신의가 함께할 것임을 약속하십니다. 성품성사를 통해 사제들은 죄를 용서하고 미사를 거행할 권한을 위임받습니다. SECTION TWO The Seven Sacraments of the Church 193 Is there some inner logic that unites the sacraments with each other? All →SACRAMENTS are an encounter with Christ, who is himself the original sacrament. There are sacraments of → INITIATION, which introduce the recipient into the faith: Baptism, →CONFIRMATION, and →EUCHARIST. There are sacraments of healing: Reconciliation and the Anointing of the Sick. And there are sacraments of command mission: Matrimony and Holy Orders. 1210-1211 Baptism joins us with Christ. Confirmation gives us his Spirit. The Eucharist unites us with him. Confession reconciles us with Christ. Through the Anointing of the Sick, Christ heals, strengthens, and consoles. In the sacrament of Matrimony, Christ promises his love in our love and his fidelity in our fidelity. Through the sacrament of Holy Orders, →PRIESTS have the privilege of forgiving sins and celebrating the Holy Sacrifice of the Mass. |